ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКА ДЛЯ БАТЬКІВ
Дорогі батьки, Батьківство — це дивовижний досвід, особливо у сьогоднішньому, цифрому світі! Нові технології та Інтернет пропонують чудові інструменти для взаємодії та цікавого проведення часу з нашими дітьми. Втім, цифрове батьківство супроводжується багатьма запитаннями: У якому віці варто починати знайомити дітей з Інтернетом? Що робити, якщо в дитини виробляється надмірна залежність від Інтернету та мобільних пристроїв? Як навчити дітей безпечної, зрілої поведінки онлайн? Я сподіваюсь, що ви знайдете необхідну інформацію та поради, які стануть у пригоді у вашій, спільній з дітьми, онлайн-мандрівці. Батьки мають великий вплив на те, як дитина сприймає і розуміє цей світ. І я сподіваюся, що ваші найдорожчі малюки виростуть пильними споживачами і розумними учасниками глобальної цифрової мережі, здатними уникати небезпек Інтернету та водночас черпати з нього нові можливості та натхнення.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»
Права дитини у цифровому просторі
Про КІБЕРБУЛІНГ для дітей
Негативний вплив сучасного інформаційного простору на психічне та фізичне здоров'я дитини
Вплив мультфільмів на здоров'я дітей
Правоохоронці дають кілька простих порад для дітей та їх батьків, як безпечно користуватись Інтернетом, щоб не накликати на себе неприємностей.
· Весела абетка;
· Українська казка;
· Дитяча література;
· Левко;
· Країна міркувань.
ІНТЕРНЕТ-САЙТИ БІБЛІОТЕК ТА ЕЛЕКТРОННИХ БІБЛІОТЕК
· вебсайт Державної бібліотеки України для юнацтва (м. Київ);
· вебсайт Національної бібліотеки України для дітей;
· вебсайт Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського (м. Київ);
· вебсайт “Буквоїд”;
· вебсайт Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (м. Київ);
· вебсайт Державної наукової установи "Книжкова палата України імені Івана Федорова" (м. Київ);
· вебсайт “Бібліотеки в мережі Internet”.
ІНТЕРНЕТ-САЙТИ МУЗЕЇВ І КАРТИННИХ ГАЛЕРЕЙ УКРАЇНИ
· вебсайт “Музейний простір України”;
· вебсайт Національного художнього музею України;
· вебсайт Національного музею історії України у Другій світовій війні;
· вебсайт Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття;
· вебсайт Одеського художнього музею;
· вебсайт Вінницького обласного краєзнавчого музею;
· вебсайт Львівського музею історії релігії;
· вебсайт Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького;
· вебсайт Музею Івана Гончара;
· вебсайт Музею театрального, музичного та кіномистецтва України.
Дитина тікає в світ комп'ютера / інтернету. Як її повернути?
Наслідки інтернет-залежності:
• Мозок дитини звикає отримувати певну стимуляцію від комп'ютера, в реальному світі складно знайти аналоги
• Дитина втрачає зв'язок з членами сім'ї і з усіма, з ким були побудовані відносини до комп'ютера
• Фізіологічні порушення (погіршення зору, викривлення хребта, порушення роботи опорно-рухового апарату і т.д.)
• Погіршується успішність в школі і в інших освітніх установах
• Відсутній поведінковий репертуар, дитина не має в арсеналі гнучкості поведінки в реальному житті, не знає, як реагувати і діяти в тій чи іншій ситуації
• Відсутні знання про свої бажання, можливості, обмеження, про свій емоційний світ і т.д.
Причини
інтернет-залежності у дітей
Інші причини:
• Коли дитина підходила з якоюсь проблемою, її або висміювали, або лаяли, або не помічали, або частіше вставали на чужу сторону
• Коли дитина виявляла негативні емоції (злилася, дратувалася, ображалася) її лаяли або соромили
• Дитину не вчили заповнювати реальність різними заходами і цікавими процесами
• Дитину рідко хвалять і дуже часто соромлять, лають, висміюють
• Дитину не обмежували в часі при використанні гаджетів
• Дитина бачила, як дорослі весь свій вільний час проводять з гаджетами
• У сім'ї неблагополучна обстановка, батьки лаються між собою, брати знущаються, присутнє непомірне вживання алкоголю і т.д.
• З дитиною не спілкуються по душам, не встановлюють близькі стосунки
• У дитини немає друзів і знайомих дітей, їй нема з ким грати у дворі, або її там кривдять і їй нема до кого звернутися за допомогою
• У дитини мало можливостей проявити себе чи відсутні реальні досягнення
• Можливо у дитини дуже чутлива психіка і для неї не були створені умови в реальності, щоб вона відчувала себе комфортно, внаслідок чого дитина вибирає віртуальний світ
• У дитини є комплекс щодо свого характеру або тіла, що сковує її, не дає бути собою, тоді вона вважає за краще залишатися вдома в комп'ютерному світі
Як зрозуміти: чи залежна моя дитина?
• Дитина сидить за гаджетом більше 3/4 годин поспіль, найчастіше без відриву
• Дитина рідко виходить гуляти
• До дитини рідко приходять друзі, якщо і приходять, то, щоб разом грати в комп'ютер, без нього вони не можуть знайти заняття
• Якщо дитину намагатися розлучити гаджетом, це супроводжується істерикою, образами, погрозами, криками і т.д.
• Дитина частіше вважає за краще грати в комп'ютер, ніж поїхати з сім'єю на прогулянку або на міський захід
• Якщо дитині не нагадати, вона може забути поїсти, забути про особисту гігієну або лягти спати не вчасно
• Коли дитина не за комп'ютером, їй стає нудно, вона не може себе нічим зайняти, стає дратівливою
Як діяти батькам, чия дитина
залежна від інтернету / комп'ютера / гри?
1. Усвідомити і прийняти той факт, що дитина переживає кризу, їй потрібна допомога
2. Щоб повернути дитину в реальний світ - в цей світ слід внести зміни, а це вимагає сил і особливо часу.
3. НЕ МОЖНА: різко і повністю прибирати гаджет з життя дитини, кричати на неї, лаяти її, лякати наслідками, бити, замикати її десь, відвозити кудись насильно, насильно вести до психолога або давати подивитися відео, в якому говоритися про згубність комп'ютерної звички і т.д. Все це посилить основну причину залежності: (дивися параграф причини інтернет залежності)
4. Постаратися знайти сили, час і бажання, щоб допомогти поліпшити реальність дитини, щоб у неї з'явилося бажання повернутися в неї
По суті, потрібно ліквідувати причини залежності, які були вказані вище.
А саме:
- вигадувати дитині різні заняття, як вдома, так і поза домом. Водити в різні гуртки, на різні заходи, в різні секції і т.д. Відвідувати разом марафони, фестивалі, конкурси. Вдома вигадувати розваги (настільні ігри, змагання, інтелектуальні квести, розмови по душам, про мрії). Слід урізноманітнити реальність. Все це робиться у вільний час від комп'ютера, а не замість нього, щоб перехід був плавний і м'який, щоб САМА дитина вирішила проводити більше часу поза гаджетами
- ввести особистий час на спілкування з дитиною, рано вранці або перед сном. В цей час задавати питання і слухати, менше оцінювати, поправляти, засуджувати. («Як провів день? Що хотіла би робити цілий день? Що розлютило сьогодні? Що образило? Що здивувало?»)
-коли дитина приходить з проблемою, батькам корисно користуватися наступною тактикою:
1) вислухати мовчки
2) озвучити емоції / почуття дитини («Ти напевно сильно розлютився на нього? Ти напевно образився? Це можливо тебе засмутило?» або просто «Ти злишся зараз - це помітно! Ти засмутився з цього приводу»)
3) Запитати, а яку допомогу вона хоче від вас. Просто, щоб ви вислухали або щоб порадили що робити. («Чим я можу тобі допомогти в цій ситуації?»)
Все це допомагає вибудувати емоційний зв'язок з дитиною, щоб дати її почуттям розкритися. Вона починає відчувати безпеку і прийняття. Швидше за все, вона знову зацікавиться відносинами з батьками, так як вони почнуть частіше приносити їй наснагу.
Важливо
мати терпіння на цей процес і дати дитині час на повернення в реальне життя. У
більшості випадків, все складається благополучно, якщо батьки усвідомлюють,
заради чого вони стараються.
Немає коментарів:
Дописати коментар