Для Вас, батьки


Webквест для батьків:

 «Секрети усвідомленого батьківства»

Ми пропонуємо вам відчути себе трішки психологами, щоб краще зрозуміти своїх дітей та гармонізувати внутрісімейні стосунки

Починаємо:

Мета квесту:
 - поглибити знання батьків з питань виховання дітей, дати  можливість поділитися своїм досвідом сімейного виховання і підвести їх до аналізу особистого педагогічного досвіду;
- підвищувати психолого–педагогічну компетентність батьків у питаннях дитячо–батьківських стосунків, знаходження способів вирішення конфліктів;
- сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування;
- формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї;
- гармонізувати внутрісімейні стосунки.

 WEB- квест побудований у вигляді тижня.
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію. 
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію. 



Бажаємо корисної подорожі сторінками веб-квесту!


Тема  - стилі батьківського виховання


"Якщо дитину часто критикують, вона вчиться засуджувати. 
Якщо часто хвалять – вона вчиться оцінювати"

Ми допоможемо вам визначити ваш стиль батьківського виховання, ви дізнаєтесь як він впливає на взаємодію з дитиною.

1. Ознайомтесь з презентацією про стилі виховання 

https://www.youtube.com/watch?v=ZZrFQFUyqlI


2.Пройдіть тест "Ваш батьківський стиль"


3. Методика  “СХОДИНКИ” для батьків читати далі...

4. Історія для натхнення  читати далі ...


Вітаю, ви пройшли цю сторінку! 
Інформація, яку ви отримали допоможе переоцінити ваші сімейні
 цінності.


Тема - Емоційний розвиток дитини



"Найкращий спосіб зробити дітей хорошими -
це зробити їх щасливими".
О.Уальд



1. Базові емоції дитини

Емоційний світ дитини потребує пильної уваги. На які ж емоції варто звертати увагу в процесі спілкування з дітьми? Існує кілька класифікацій. Одна з найпоширеніших – класифікація К. Ізарда, в якій виділяється 10 базових емоцій. Кожна з них спричиняє різні внутрішні переживання та різний їх зовнішній вияв. Розглянемо ретельно кожну з цих емоцій.

1. ІНТЕРЕС – позитивне переживання, характерне для дітей. Інтерес відіграє важливу мотиваційну роль у формуванні та розвитку навичок, умінь, інтелекту і творчих прагнень, забезпечує працездатність.

2. РАДІСТЬ – активне внутрішнє задоволення, переживання впевненості в собі, власної значущості, успіху своєї діяльності. Домінування цієї емоції комфортне для людини.

3. ПОДИВ – пов’язаний із сприйняттям чогось раптового, несподіваного, неочікуваного.

4. СУМ - зневіра, безнадія, ізоляція. Ця емоція гальмує розумову і фізичну активність дитини.

5. ГНІВ – обурення, невдоволення чимось. Гнів – один із компонентів агресивної мотивації. Контроль над нею відіграє важливу роль у процесі соціального розвитку дитини.

6. ВІДРАЗА - украй неприємне відчуття, викликане чимось бридким, огидним, потворним.

7. ПРЕЗИРСТВО – переживання глибокої зневаги до когось (чогось) морально низького. Презирство призводить до збільшення почуття власної значущості і до знецінювання об’єкта презирства. У ситуаціях, що активізують гнів, водночас актуалізуються емоції відрази та презирства. Комбінація цих трьох емоцій розглядається як тріада ворожості.

8. СТРАХ - відчуття сильного переляку. Боязні когось (чогось). Переживання страху сприймається як загроза особистій безпеці, супроводжується почуттям невпевненості, незахищеності, неможливості контролювати ситуацію.

9. СОРОМ – невдоволення собою, яке викликає бажання сховатися, втекти.

10. ПОЧУТТЯ ПРОВИНИ – пов’язане з переживанням порушень моральних та етичних норм.

Інші емоції, відповідно до теорії К. Ізарда, є похідними. Особливості їх зовнішнього прояву визначаються за виразними рухами тіла, за інтонаціями, тембром голосу. Виразні дії не лише визначають, але і формують почуттєву сферу.

2.Причини емоційних проблем дітей

Усвідомлення бажання батьків мати дитину – дуже важливий момент у формуванні психоемоційної структури особистості дитини. Позитивне сприйняття себе, життя й оточуючих формується в дитини на внутрішньоутробному етапі. «Мене хочуть, люблять, чекають» - така формула, записана в підсвідомості, стає підґрунтям розвитку, визначає життєвий шлях особистості. читати далі...




Тема - Особиста безпека дитини


Безпека наших дітей залежить тільки від нас самих! Дбати про безпеку дітей, прищеплювати навички здорового способу життя, навчати правильно поводити себе в екстремальних ситуаціях – сьогодні це актуальне завдання для всіх дорослих. Адже у нинішній час діти дуже часто потрапляють у небезпечні, скрутні ситуації, вихід з яких не можуть знайти вірно. 


2. Що включає сексуальне насильство над дитиною? Хто може виявитися злочинцем? Яка поведінка дорослого має вас насторожити?Чи всі дії дорослих – правильні, а всі дотики – хороші? Як пояснити дитині, що незнайомці - можуть бути небезпечними? Пропонуємо Вам переглянути разом з дітьми повчальні мультфільми.
Безпечні та небезпечні дотики. Мультфільм про правило дотиків. Діти навчаться розрізняти хороші і погані дотики. Запам'ятають, що ніхто не може торкатися їхніх інтимних частин тіла.

В мультфільмі діти вивчать правило "Розкажи дорослому". Про те, що про небезпечну, неприємну ситуацію, яка з ними трапилася, потрібно обов'язково розказати дорослому, якому довіряє дитина.

Чи всі дії дорослих – правильні,а всі дотики – хороші? Ні!
Що робити, якщо дорослий торкається тебе в інтимних місцях? Навіть, якщо це твій дядько, сусід чи друг?
Біжи – кричи – розкажи!
Якщо хтось торкається тебе в інтимних місцях:
1. Залиш це місце і намагайся втекти.
2. Кричи, щоб привернути увагу інших.
3. Розкажи, що трапилося, дорослому, якому довіряє.
У відео Даша розповість про ситуацію, яка трапилася з нею, і як правильно вчинити.

Як пояснити дитині, що незнайомці - можуть бути небезпечними?
Що робити, якщо дорослий запрошує дитину до себе, пропонує погратися і здається дуже милим?
Якщо незнайома людина запрошує тебе піти з нею:
1. Кричи, щоб привернути увагу інших
2. Залиш це місце і намагайся втекти.
3. Розкажи, що трапилося, дорослому, якому довіряє.
У відео Даша розкаже про ситуацію, яка трапилася з нею і її другом Сашком, і як вони вчинили.

3. Пропонуємо пройти тренувальну вправу Як звертатися до дитини


Тема - арт - терапія, як шлях до розуміння один одного


Ми ознайомемо Вас з техніками з  арт-терапії, які ви зможете виконувати вдома разом з усіма членами сім'ї,  це допоможе вам зблизитись і краще розуміти бажання, емоції, почуття кожної рідної вам людини.

1. Що таке арт-терапія та її напрямки, ознайомтесь зі статтею

Пропонуємо Вам ознайомитись і бажаємо спробувати разом з родиною.
2. Ниткографія - викладання за допомогою шнурка або товстої нитки контурних зображень різних предметів, тобто «малювання» за допомогою нитки. Чудова ідея для занять з дітьми. Ця техніка розвиває пам'ять, акуратність, дисциплінованість, фантазію, дрібну моторику, зоровий аналізатор, увагу та мислення.

3. Вправа “Шлях до мети”

“У МЕНЕ НЕ ВИХОДИТЬ,” – ЧАСТО КАЖУТЬ ДІТИ І ВІДСТУПАЮТЬ ПЕРЕД ТРУДНОЩАМИ. ДІЙСНО, БАГАТО ДІТЕЙ (ТА Й ДОРОСЛІ) ШВИДКО ЗДАЮТЬСЯ І СИЛЬНО ЗАСМУЧУЮТЬСЯ, КОЛИ У НИХ ЩОСЬ НЕ ВИХОДИТЬ. ЯК ЖЕ ВИХОВАТИ ТАКУ ЯКІСТЬ, ЯК ЦІЛЕСПРЯМОВАНІСТЬ, ВОЛЮ ДО ПЕРЕМОГИ, ВІРУ В УСПІХ?
Завдання: намалюй (зліпи, побудуй) шлях до мети для свого героя з безліччю перешкод.
Героєм може бути сама дитина, інша людина або казковий персонаж. У героя обов’язково повинна бути мета – навіщо він долає всі ці труднощі (скарби, будинок, друг)? Шлях героя зазвичай пролягає через весь лист, і чим більше ви намалюєте перешкод – тим краще!
Коли малюнок закінчено, важливо обговорити кожну перешкоду: як саме герой зможе її подолати. Важливо, щоб герой сам долав їх (ліз, стрибав, плив, бився) і не користувався казковими способами начебто чарівної палички або шапки-невидимки.
Добре, якщо ви зможете придумати 2-3 способи подолання кожної перешкоди, дорослий може пропонувати свої варіанти. Але остаточне рішення залишається за дитиною. І, звичайно, добре б намалювати прямо на цьому малюнку, як герой долає всі перешкоди!
Зробіть цю вправу разом з дитиною, розвивайте в ній цілеспрямованість, подолайте спочатку разом одну перешкоду, далі дитина вам буде відкриватись і ви зблизитесь.

4.Вправа " Казанок гарного настрою".
ЇЇ добре використовувати в такі моменти, коли у дитини безпосередньо трапилась якась неприємність, вона про щось сумує, переживає. Проговоріть з нею, що саме її турбує, і запропонуйте разом «поворожити». Придумайте, що б їй в цій ситуації допомогло, що для цього можна приготувати – і здійсніть задумане.
Крім того, вправа впливає на розвиток уяви, підвищує впевненість в собі.
Інструкція. «Сьогодні ми з тобою побудемо справжніми чарівниками, і зваримо відмінний настрій! Так-так, саме його! А знаєш як? Для цього у нас з тобою є чарівний рецепт!
Покладемо трохи веселощів,
100 грам пустощів,
200 грам гарних жартів
І станемо все це варити 3 хвилини.
Потім ми додамо частинку синього неба
І сонячних зайчиків пару.
Покладемо ще свої кращі сни
І ласкавий голос мами.
Тепер ми це перемішаємо!
Заглянемо під кришку …
Там буде наш відмінний настрій!
Ти готовий / а приступити до чарівництва? Так? Тоді починаємо! »
Виберіть разом з дитиною якусь гарну каструльку.
Далі треба вирішити, що з чарівних інгредієнтів ви намалюєте, зліпите з пластиліну, а що просто озвучите або зобразите іншим способом.
Припустимо, небо, посмішку, і ілюстрацію до кращому сну можна намалювати або зліпити з пластиліну. Сонячний зайчик і веселощі зобразити за допомогою пантоміми, а жарт просто розповісти.
Коли всі інгредієнти будуть продумані і готові – починайте чарівництво.
Взявши казанок, починайте разом з дитиною додавати відповідні компоненти. Те, що зроблено своїми руками – кладіть в казанок, те, що ви вирішили зобразити пантомімою – покажіть. А те, що захотіли сказати – скажіть, заглядаючи всередину казанка.
По завершенню вправи запитаєте дитини, що їй найбільше сподобалося? Хотіла би вона що-небудь змінити в рецепті, додати щось своє?

Шановні батьки! 
Вітаємо  вас з проходженням 
Web – квесту:  «Секрети усвідомленого батьківства»
 сподіваємось, що ви дізналися корисної інформації та отримали багато позитиву від спільної роботи з родиною.
Бажаємо взаєморозуміння в родині!








Немає коментарів:

Дописати коментар