Web – квест для батьків:
«Секрети усвідомленого батьківства»
Ми пропонуємо вам відчути себе трішки психологами, щоб краще зрозуміти
своїх дітей та гармонізувати внутрісімейні стосунки
Починаємо:
Мета квесту:
- поглибити знання
батьків з питань виховання дітей, дати можливість
поділитися своїм досвідом сімейного виховання і підвести їх до аналізу
особистого педагогічного досвіду;
- підвищувати психолого–педагогічну компетентність батьків у питаннях
дитячо–батьківських стосунків, знаходження способів
вирішення конфліктів;
- сприяти
становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення
механізмів діалогічного спілкування;
- формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї;
- гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB- квест побудований у вигляді тижня.
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію.
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію.
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію.
Кожного дня запропонована нова тематика, яка допоможе вам краще пізнати світ своєї дитини та гармонізувати внутрісімейні стосунки.
WEB-квест складається із завдань для самостійної роботи та завдань для роботи в команді, тобто разом їз членами сім'ї. Щоб перейти до іншого завдання, потрібно виконати попереднє.
Завдання WEB-квесту - це окремі блоки питань і переліки посилань на джерела в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію.
Бажаємо корисної подорожі сторінками веб-квесту!
Тема - стилі батьківського виховання
"Якщо дитину часто критикують, вона вчиться засуджувати.
Якщо часто хвалять – вона вчиться оцінювати"
1. Ознайомтесь з презентацією про стилі виховання
https://www.youtube.com/watch?v=ZZrFQFUyqlI
2.Пройдіть тест "Ваш батьківський стиль"
Вітаю, ви пройшли цю сторінку!
Інформація, яку ви отримали допоможе переоцінити ваші сімейні
цінності.
Тема - Емоційний розвиток дитини
це зробити їх щасливими".
О.Уальд
1. Базові емоції дитини
Емоційний світ дитини потребує пильної уваги. На які ж емоції варто звертати увагу в процесі спілкування з дітьми? Існує кілька класифікацій. Одна з найпоширеніших – класифікація К. Ізарда, в якій виділяється 10 базових емоцій. Кожна з них спричиняє різні внутрішні переживання та різний їх зовнішній вияв. Розглянемо ретельно кожну з цих емоцій.
1. ІНТЕРЕС – позитивне переживання, характерне для дітей. Інтерес відіграє важливу мотиваційну роль у формуванні та розвитку навичок, умінь, інтелекту і творчих прагнень, забезпечує працездатність.
2. РАДІСТЬ – активне внутрішнє задоволення, переживання впевненості в собі, власної значущості, успіху своєї діяльності. Домінування цієї емоції комфортне для людини.
3. ПОДИВ – пов’язаний із сприйняттям чогось раптового, несподіваного, неочікуваного.
4. СУМ - зневіра, безнадія, ізоляція. Ця емоція гальмує розумову і фізичну активність дитини.
5. ГНІВ – обурення, невдоволення чимось. Гнів – один із компонентів агресивної мотивації. Контроль над нею відіграє важливу роль у процесі соціального розвитку дитини.
6. ВІДРАЗА - украй неприємне відчуття, викликане чимось бридким, огидним, потворним.
7. ПРЕЗИРСТВО – переживання глибокої зневаги до когось (чогось) морально низького. Презирство призводить до збільшення почуття власної значущості і до знецінювання об’єкта презирства. У ситуаціях, що активізують гнів, водночас актуалізуються емоції відрази та презирства. Комбінація цих трьох емоцій розглядається як тріада ворожості.
8. СТРАХ - відчуття сильного переляку. Боязні когось (чогось). Переживання страху сприймається як загроза особистій безпеці, супроводжується почуттям невпевненості, незахищеності, неможливості контролювати ситуацію.
9. СОРОМ – невдоволення собою, яке викликає бажання сховатися, втекти.
10. ПОЧУТТЯ ПРОВИНИ – пов’язане з переживанням порушень моральних та етичних норм.
Інші емоції, відповідно до теорії К. Ізарда, є похідними. Особливості їх зовнішнього прояву визначаються за виразними рухами тіла, за інтонаціями, тембром голосу. Виразні дії не лише визначають, але і формують почуттєву сферу.
2.Причини емоційних проблем дітей
Усвідомлення бажання батьків мати дитину – дуже важливий момент у формуванні психоемоційної структури особистості дитини. Позитивне сприйняття себе, життя й оточуючих формується в дитини на внутрішньоутробному етапі. «Мене хочуть, люблять, чекають» - така формула, записана в підсвідомості, стає підґрунтям розвитку, визначає життєвий шлях особистості. читати далі...
Тема - Особиста безпека дитини
Безпека наших дітей залежить тільки від нас самих! Дбати про безпеку дітей, прищеплювати навички здорового способу життя, навчати правильно поводити себе в екстремальних ситуаціях – сьогодні це актуальне завдання для всіх дорослих. Адже у нинішній час діти дуже часто потрапляють у небезпечні, скрутні ситуації, вихід з яких не можуть знайти вірно.
2. Що включає сексуальне насильство над дитиною? Хто може виявитися злочинцем? Яка поведінка дорослого має вас насторожити?Чи всі дії дорослих – правильні, а всі дотики – хороші? Як пояснити дитині, що незнайомці - можуть бути небезпечними? Пропонуємо Вам переглянути разом з дітьми повчальні мультфільми.
Безпечні та небезпечні дотики. Мультфільм про правило дотиків. Діти навчаться розрізняти хороші і погані дотики. Запам'ятають, що ніхто не може торкатися їхніх інтимних частин тіла.
В мультфільмі діти вивчать правило "Розкажи дорослому". Про те, що про небезпечну, неприємну ситуацію, яка з ними трапилася, потрібно обов'язково розказати дорослому, якому довіряє дитина.
Чи всі дії дорослих – правильні,а всі дотики – хороші? Ні!
Що робити, якщо дорослий торкається тебе в інтимних місцях? Навіть, якщо це твій дядько, сусід чи друг?
Біжи – кричи – розкажи!
Якщо хтось торкається тебе в інтимних місцях:
1. Залиш це місце і намагайся втекти.
2. Кричи, щоб привернути увагу інших.
3. Розкажи, що трапилося, дорослому, якому довіряє.
У відео Даша розповість про ситуацію, яка трапилася з нею, і як правильно вчинити.
Як пояснити дитині, що незнайомці - можуть бути небезпечними?
Що робити, якщо дорослий запрошує дитину до себе, пропонує погратися і здається дуже милим?
Якщо незнайома людина запрошує тебе піти з нею:
1. Кричи, щоб привернути увагу інших
2. Залиш це місце і намагайся втекти.
3. Розкажи, що трапилося, дорослому, якому довіряє.
У відео Даша розкаже про ситуацію, яка трапилася з нею і її другом Сашком, і як вони вчинили.
3. Пропонуємо пройти тренувальну вправу Як звертатися до дитини
Тема - арт - терапія, як шлях до розуміння один одного
Ми ознайомемо Вас з техніками з арт-терапії, які ви зможете виконувати вдома разом з усіма членами сім'ї, це допоможе вам зблизитись і краще розуміти бажання, емоції, почуття кожної рідної вам людини.
1. Що таке арт-терапія та її напрямки, ознайомтесь зі статтею
Пропонуємо Вам ознайомитись і бажаємо спробувати разом з родиною.
2. Ниткографія - викладання за допомогою шнурка або товстої нитки контурних зображень різних предметів, тобто «малювання» за допомогою нитки. Чудова ідея для занять з дітьми. Ця техніка розвиває пам'ять, акуратність, дисциплінованість, фантазію, дрібну моторику, зоровий аналізатор, увагу та мислення.
3. Вправа “Шлях до мети”
“У МЕНЕ НЕ ВИХОДИТЬ,” – ЧАСТО КАЖУТЬ ДІТИ І ВІДСТУПАЮТЬ ПЕРЕД ТРУДНОЩАМИ. ДІЙСНО, БАГАТО ДІТЕЙ (ТА Й ДОРОСЛІ) ШВИДКО ЗДАЮТЬСЯ І СИЛЬНО ЗАСМУЧУЮТЬСЯ, КОЛИ У НИХ ЩОСЬ НЕ ВИХОДИТЬ. ЯК ЖЕ ВИХОВАТИ ТАКУ ЯКІСТЬ, ЯК ЦІЛЕСПРЯМОВАНІСТЬ, ВОЛЮ ДО ПЕРЕМОГИ, ВІРУ В УСПІХ?
Завдання: намалюй (зліпи, побудуй) шлях до мети для свого героя з безліччю перешкод.
Героєм може бути сама дитина, інша людина або казковий персонаж. У героя обов’язково повинна бути мета – навіщо він долає всі ці труднощі (скарби, будинок, друг)? Шлях героя зазвичай пролягає через весь лист, і чим більше ви намалюєте перешкод – тим краще!
Коли малюнок закінчено, важливо обговорити кожну перешкоду: як саме герой зможе її подолати. Важливо, щоб герой сам долав їх (ліз, стрибав, плив, бився) і не користувався казковими способами начебто чарівної палички або шапки-невидимки.
Добре, якщо ви зможете придумати 2-3 способи подолання кожної перешкоди, дорослий може пропонувати свої варіанти. Але остаточне рішення залишається за дитиною. І, звичайно, добре б намалювати прямо на цьому малюнку, як герой долає всі перешкоди!
Зробіть цю вправу разом з дитиною, розвивайте в ній цілеспрямованість, подолайте спочатку разом одну перешкоду, далі дитина вам буде відкриватись і ви зблизитесь.
4.Вправа " Казанок гарного настрою".
ЇЇ добре використовувати в такі моменти, коли у дитини безпосередньо трапилась якась неприємність, вона про щось сумує, переживає. Проговоріть з нею, що саме її турбує, і запропонуйте разом «поворожити». Придумайте, що б їй в цій ситуації допомогло, що для цього можна приготувати – і здійсніть задумане.
Крім того, вправа впливає на розвиток уяви, підвищує впевненість в собі.
Інструкція. «Сьогодні ми з тобою побудемо справжніми чарівниками, і зваримо відмінний настрій! Так-так, саме його! А знаєш як? Для цього у нас з тобою є чарівний рецепт!
Покладемо трохи веселощів,
100 грам пустощів,
200 грам гарних жартів
І станемо все це варити 3 хвилини.
Потім ми додамо частинку синього неба
І сонячних зайчиків пару.
Покладемо ще свої кращі сни
І ласкавий голос мами.
Тепер ми це перемішаємо!
Заглянемо під кришку …
Там буде наш відмінний настрій!
Ти готовий / а приступити до чарівництва? Так? Тоді починаємо! »
Виберіть разом з дитиною якусь гарну каструльку.
Далі треба вирішити, що з чарівних інгредієнтів ви намалюєте, зліпите з пластиліну, а що просто озвучите або зобразите іншим способом.
Припустимо, небо, посмішку, і ілюстрацію до кращому сну можна намалювати або зліпити з пластиліну. Сонячний зайчик і веселощі зобразити за допомогою пантоміми, а жарт просто розповісти.
Коли всі інгредієнти будуть продумані і готові – починайте чарівництво.
Взявши казанок, починайте разом з дитиною додавати відповідні компоненти. Те, що зроблено своїми руками – кладіть в казанок, те, що ви вирішили зобразити пантомімою – покажіть. А те, що захотіли сказати – скажіть, заглядаючи всередину казанка.
По завершенню вправи запитаєте дитини, що їй найбільше сподобалося? Хотіла би вона що-небудь змінити в рецепті, додати щось своє?
Шановні батьки!
Вітаємо вас з проходженням
Web – квесту: «Секрети усвідомленого батьківства»
сподіваємось, що ви дізналися корисної інформації та отримали багато позитиву від спільної роботи з родиною.
Бажаємо взаєморозуміння в родині!
Немає коментарів:
Дописати коментар