пʼятницю, 8 жовтня 2021 р.

                             10 жовтня 

        Всесвітній день психічного здоров’я


    З метою підвищення обізнаності щодо проблем психічного здоров'я щороку 10 жовтня відзначається Всесвітній день психічного здоров'я. Цей день призначений для більш відкритого обговорення психічних розладів, профілактики психічного здоров я, а також для підтримки людей, які мають проблеми зі здоровям.


Що таке психічне здоров'я?

Психічне здоров'я визначається як стан благополуччя, при якому кожна людина може реалізувати свій власний потенціал, справлятися зі звичайними життєвими стресами, продуктивно і плідно працювати, а також робити внесок в життя своєї спільноти.

        8 жовтня 2021 року в ДНЗ №10 психологічною службою були проведені заходи присвячені Всесвітньому дню психологічного здоров’я. 
        Основною метою даних заходів було збереження і примноження психічного здоров'я всіх учасників навчально-виховного процесу шляхом формування здорового способу життя: підтримання душевного спокою і благополуччя, необхідності відмовитися від шкідливих звичок, навичок контролювати свої емоції і протистояти стресогенним навантаженням. Адже психологічне здоров'я — це важлива складова частина здоров'я людини, а особливо дитини і багато чинників впливають на психологічне становлення та розвиток дошкільника і формують його психічне здоров’я.
        В рамках акції до Всесвітнього деня психічного здоров’я спеціалістами психологічної служби з дітьми старших груп було проведено розвивальне заняття: "Гарний настрій май - про здоров я дбай". 
        На музичних заняттях музичними керівниками було приділено увагу слуханню музики П. Чайковського "Осіння пісня", М. Лисенка "Сопілочка", виконанню дихальної вправи "Листочки шарудять". Доведено, що музика, завдяки своїй властивості впливати на внутрішній світ людини, допомагає звільнитися від душевного дискомфорту,коректує емоційний стан; може відновити душевний спокій, тобто позитивно впливати на психічне здоров'я дитини.




Щоб уникнути психічних розладів як дорослим, так і дітям, надзвичайно важливими є:


Спілкування.

Знаходьте час і якомога частіше спілкуйтеся з не байдужою до Вас людиною. Особливо це важливо для дітей. У кожної дитини – свій характер, а в кожній родині – свої традиції спілкування. Батькам варто цікавитися успіхами і невдачами дитини, виявляти інтерес до світу її захоплень, уподобань, підвищувати їхню самооцінку.


Необхідно керувати своїми емоціями.

Вміння керувати негативними емоціями – важливий чинник психічного здоров’я, показник емоційного інтелекту. Для дітей молодшого шкільного віку притаманні агресія, запальність, вибуховість. Причинами агресії (як фізичної, так і вербальної) може бути страх, перенесена образа, душевна травма, порушення соціальних стосунків дитини й дорослих тощо. Що сильніша агресія – то сильніший страх криється за нею. Діти можуть через дрібниці влаштувати істерику, розплакатись, розізлитись. Дорослим варто спробувати стримати агресію дітей, висловити своє незадоволення подібною поведінкою. Важливо навчати кожну дитину долати агресивність, підбирати оптимальний спосіб для вираження негативних емоцій – проговорювати ситуацію, яка виникає, намалювати її, поділитися своїми враженнями з іншими тощо.


Навчіться і вчіть дітей усміхатися

Необхідно пояснювати їм необхідність позитивно сприймати все, що їх оточує, відбувається в садочку, сім’ї, спілкуванні з однолітками, друзями, і менше уваги звертати на негативні прояви, складні ситуації, вияви агресії.

Життя без позитивних емоцій часто веде до стресів.


Батькам бажано зустрічати дитину з усмішкою, теплим словом підвищувати їй настрій, переконувати, що вона для них є значимою й потрібною; схвалювати кожне її зусилля, вірити в її успіх, приймати невдачі.



Як потурбуватися про психічне здоров’я своєї дитини

 - Активно слухайте і тільки потім радьте;
 - Будьте терплячими;
 - Розповідайте про свої почуття, визнаючи почуття дитини;
 - Кажіть правду;
 - Будьте прикладом здорової поведінки;
 - Будьте передбачливими у своїх вчинках;
 - Довіряйте дитині і вірте у неї;
 - Задавайте відкриті питання;
 - Приділіть у графіку час для сім’ї;
 - Обмежуйте користування гаджетами для всієї сім’ї.
 - Обіймайте дитину.
 - Разом робіть вправи для розслаблення.
 - Хваліть дитину за правильні рішення.
 - Встановлюйте та дотримуйтесь кордонів дозволеного.
 - Не ухиляйтесь від ігор та вправ.
 - Живіть тут і зараз.
 - Коли у дитини надлишок емоцій говоріть з нею спокій.

Пам’ятайте, що поведінка дитини – ключ до розуміння почуттів і потреб.                                  

   


 Треба пам’ятати, що ми не завжди здатні змінити оточуюче нас середовище та пристосувати його до себе, але ми повинні змінити наше ставлення до цього та використовувати ті доступні для нас методи та засоби, які б позитивно впливали на наше здоров'я.

 

Будьмо уважними один до одного та оберігаймо власне психічне здоров’я!


Немає коментарів:

Дописати коментар